বিশেষ বাৰ্তা, ২১ অক্টোবৰঃ নৱৰাত্ৰি উৎসৱৰ সময়ত পশ্চিমবংগত দুৰ্গা পূজাৰ বিশেষ তাৎপৰ্য আছে। সমগ্ৰ বংগত বৃহৎসংখ্যক পূজা পেণ্ডল সজাই তোলা হৈছে। প্ৰতিবছৰে দুৰ্গা পূজাৰ আয়োজকসকলে মানুহক আকৰ্ষণ কৰিবলৈ নতুন নতুন থিম উলিয়াই আহে। এই সন্দৰ্ভত মানুহৰ মাজত এক বৃহৎ উন্মাদনা সৃষ্টি হৈছে। এইবাৰ ‘নগ্ন মডেল’ৰ জীৱনক উজ্জ্বল কৰি তোলা আৰু হিংসাত্মক পৰিস্থিতিত আক্ৰান্ত মণিপুৰত শান্তিৰ বাবে প্ৰাৰ্থনা দেখুওৱা অনন্য পেণ্ডেল প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। সংবাদ সংস্থা পিটিআইৰ তথ্য অনুসৰি উত্তৰ কলকাতাৰ জগত মুখাৰ্জী পাৰ্ক পূজা কমিটীয়ে এইবাৰ নিজৰ থিমৰ জৰিয়তে নগ্ন মডেলক শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জনাইছে। এই থিমৰ জৰিয়তে ৪ দশকৰো অধিক সময় কলা মহাবিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বাবে কাম কৰা নগ্ন মডেল ৬৫ বছৰীয়া ফুলকুমাৰী দাসকো সম্বৰ্ধনা জনোৱা হৈছে। ইয়াৰ জৰিয়তে পূজা সমিতিখনেও নিজৰ সমাজখনক সন্মান জনাইছে। লগতে ৰাইজৰ মাজত সজাগতা বিয়পোৱাৰ প্ৰয়াস কৰা হৈছে যাতে এই আৰ্হিবোৰ যাতে হীনমন্যতাৰে দেখা নাযায়। নগ্ন মডেলিঙক কেৱল আন এটা পেছা বুলি গণ্য কৰা উচিত। শিল্পী সমাজত ফুলকুমাৰী দাস ‘ফুলদী’ নামেৰে বিখ্যাত আছিল। পূজা আয়োজকসকলে জনোৱা মতে, ১৬ বছৰ বয়সৰ পৰাই গভৰ্ণমেণ্ট কলেজ অৱ আৰ্ট এণ্ড ক্ৰাফ্টত শিল্পীৰ বাবে মডেলিং আৰম্ভ কৰিছিল। উত্তৰ কলকাতাৰ আন এখন পূজা সমিতিয়ে প্ৰখ্যাত সাহিত্যিক সুকুমাৰ সত্যজিতক শ্ৰদ্ধাঞ্জলি জনাইছে। বাংলা শিশু সাহিত্যৰ অন্যতম আইকন সুকুমাৰ বিখ্যাত ‘আবোল তবোল’ৰ বাবে পৰিচিত। হাতীবাগান নবীন পল্লী দুৰ্গা পূজা সমিতিৰ আয়োজকসকলে লেখকৰ শতবৰ্ষ মৃত্যু বাৰ্ষিকীৰ লগতে ‘আবোল তবোল’ থিম হিচাপে প্ৰকাশৰ শতবাৰ্ষিকী উদযাপন কৰিছে। সুকুমাৰ সত্যজিৎ চলচ্চিত্ৰ শিল্পী সত্যজিৎ ৰায়ৰ পিতৃ। ১৯২৩ চনত প্ৰথমবাৰৰ বাবে ‘আবোল তাবল’ প্ৰকাশ পোৱাৰ মাত্ৰ ৯ দিন পূৰ্বে সত্যজিতৰ মৃত্যু হয়। আনহাতে ছল্ট লেকৰ এখন দুৰ্গা পূজা কমিটীয়ে মণিপুৰৰ হিংসাক লৈ পেণ্ডেলৰ বিষয়বস্তু ৰাখিছে। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰাজ্যখনৰ জনগোষ্ঠীয় সংঘাতত অশান্তিগ্ৰস্ত এফ চি ব্লক সাৰ্বজনীন দুৰ্গা পূজাৰ আয়োজকসকলে ‘মণিপুৰৰ মাতৃ’ক বিষয়বস্তু হিচাপে বাছি লৈছে। চলিত বৰ্ষৰ ৩ মে’ত ৰাজ্যত সংঘটিত হোৱা জাতিগত হিংসা আৰু মহিলাৰ ওপৰত হোৱা অত্যাচাৰৰ ঘটনাই সকলোকে জোকাৰি গৈছিল। সমিতিৰ সম্পাদক নীলঞ্জন ব্ৰহ্মই কয়, ‘শান্তিৰ বাৰ্তা প্ৰচাৰৰ বাবে পূজা পেণ্ডেলত দুয়োটা সম্প্ৰদায়ক প্ৰতিনিধিত্ব কৰা হৈছে।’ ইয়াৰ বাহিৰেও আন প্ৰকাৰৰ পূজা পেণ্ডেলবোৰ নতুন থিমেৰে সজাই তোলা হৈছিল যাতে মানুহে সেইবোৰৰ প্ৰতি অধিক প্ৰৱলতা লাভ কৰিব পাৰে। কলকাতাৰ দুৰ্গা পূজা উৎসৱৰ সময়তো ‘চাৰ’গেচি’ থিমৰ আধাৰত ‘পূজা পেণ্ডেল’ দেখা গৈছিল। ইয়াৰ উপৰিও ‘শস্তি’ৰ সময়ত ‘দাতা আৰু গ্ৰহণকাৰী হিচাপে বহু মুখ আৰু হাতৰ যোৰ’ শীৰ্ষক বিষয়বস্তুৰ ওপৰত এটা সম্প্ৰদায়ৰ ‘পূজা পেণ্ডেল’ও প্ৰস্তুত কৰা হৈছিল। এনেধৰণৰ পূজা পেণ্ডেলে যথেষ্ট লোকক আকৰ্ষণ কৰিছে।
#বাৰ্তা ডিজিটেল ডেক্স